Grip op Gamen en Autisme! 

 

Data
donderdag 18 oktober 2018

Lestijden
15:00 – 22:00 uur

Locatie
University College Utrecht (UCU) Onder voorbehoud
Campusplein 16
3584 ED UTRECHT
routebeschrijving

Kosten
€ 195,- ieder deelnemer ontvangt het boek “Grip op Gamen’

Meer info en Inschrijven: 

https://instituut-cam.nl/bij-nascholingen-cam/grip-op-gamen-en-autisme/

----------------------

Deze training is SKJ geaccrediteerd voor 6 punten.            

Deze training is ook als incompany beschikbaar!

 

Het wordt tegenwoordig heel normaal gevonden, om een computer, of spelcomputer in huis te hebben. Gamen hoort bij deze tijd en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dit brengt ook risico’ s met zich mee. Dit betekent dat de kans op verslaving aan computergames vele malen groter is voor gamers dan voorheen.  En juist gamers met Autisme lijken "vatbaarder" voor het ontwikkelen van problematisch game gedrag. Nog meer dan bij gamers zonder autisme heeft gamen vaak een functie voor de gamer met autisme.  Waarom is dit ? Wat zijn de signalen van problematisch gamegedrag en hoe kan dit gedrag dan het beste begeleid worden?. Andre Parren is van mening dat het van groot belang is dat er oog is voor en gedegen kennis over autisme en gamen.
Leerdoelen/beoogde resultaten 

Na het volgen van deze training heeft de deelnemer deze basis kennis en is hij of zij in staat  om te signaleren of er mogelijk sprake is van problematisch gamegedrag en hoe dit gedrag het beste begeleid kan worden, rekening houdend met de kenmerken van het autisme.

Vanuit de basis wordt tijdens de oefeningen en interactieve presentatie ingestoken op de werkcontext van deelnemers.

Interesse in deze training of behoefte aan meer informatie, neem dan contact op met:

Andre Parren  06-21890596.

of per mail:

Andre Parren andre.parren@hdjs.nl.

Les opzet 
Per bijeenkomst 2 dagdelen 2 x 3 uur of 1 x 6 uur

Introductie 

Diepgang in gamen (geschiedenis, welke soort games zijn er , classificatie van soorten gamers)

Positieve en negatieve kenmerken van games. 

De aantrekkingskracht van games (bekeken vanuit game ontwikkelaars en ontwikkelingspsychologie)

De gamewereld als vlucht (psychologie)

Verdieping in Autisme. (functie van gamen, prikkelverwerking,  stress reductie)

Signalen van problematisch gamegedrag bij autisme

Begeleiden van het problematisch gamegedrag aansluitend bij het autisme (met o.a.: aansluiten bij de gamer, bespreekbaar maken , de aanpak/alternatieven, ijsbergtheorie)

Inzicht in het “autistisch denken” (oa. Brain Blocks)

Hand-on Tools (plan maken, handhaven, bewustwording)

Tips bij begeleiden van gamers met Autisme

Evaluatie 
 

Onze erkenningen en certificaten
© 2017 HDJS.nl. All Rights Reserved.Sitemap